perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Typisk mellandag

Kategori: Allmänt

6 juli 2012 Typisk mellandag. Mellanväder är det också. Ingen Simone att busa med. Tog en koppelpromenad med Agneta. Över djävulsgapet, landsvägen. Det gick hyfsat. Träffade Dimitri som sade att vi skulle vara noga med att kolla fästingar. Jag har redan haft minst två. Varje kväll står jag på alla fyra på köksbordet. Sedan går Sten och Agneta igenom min päls. Det gillar jag. Tassarna vill jag att de ska ta i med silkesvantar. Jag tror de fattat. Grannarna ovanför, de med bäbisen och treåringen, är bortresta. De längst ner sågar ved och klyver i klyvapparaten. Det låter alldels för högt, men jag låtsas vara oberörd. Tränade lite tänder på Agneta. Hon har tydligen lärt sig att man ska pipa om jag tuggar till lite hårt. Jag släpper nästan på en gång. Det låter så illa i mina öron. Hon kan verkligen låta illa! Fast jag gillar henne skarpt. När hon går upp på den där övervåningen, piper jag HÖGT och ser alldeles övergiven ut. Det hjälper inte. Jag tror hon håller på med ensamhetsträning. Jag anar att det kommer att bli längre och längre perioder. Bäst att vänja sig. Postbilen hade den dåliga smaken att gasa förbi precis som jag var på väg ner mot grindarna. BLÄ! Ogillar postbilen. Planerar hämnd. Nu ser det ut som att Agneta tänker träna SITT! Hon öppnar kylskåpet och tar ut leverpastej. Är vi verkligen mogna för SITT?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: