perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

"Löper", säger Sten och Agneta

Kategori: Allmänt




I dag blir jag och mina kullsyskon nio månader. Och jag löper sen en vecka tillbaka. Lite olägligt kom det. Agneta och Sten drunknar i sina skrivbord.

Hunddagiset slår igen dörren när man löper. Konstig ordning. Jag som precis börjat samboa med en trevlig schnauzerhanne.

Agneta har influensa och snarkar som en hel blåsorkester på nätterna. Därför väcker jag Sten mellan 03.00-04.00, när hon väsnas som mest. Då vill jag bara UT! Vem klarar hennes decibel? Inte jag i alla fall.

I parken går många snygga hundar, men jag får inte hälsa på en enda just nu. ”Löper”, säger Sten och Agneta, och hanhundsägarna backar snabbt som blixten.


I helgen skällde jag på minsta ljud i lägenheten. Var ju tvungen. Agneta låg i sängen och kunde inte vakta själv. Grannen under tyckte inte han behövde mitt vakt. Han vet inte sitt eget bästa. Efter att grannen sagt att jag larmar lite väl, har jag fått restriktioner. Mer instängt igen, om man säger så.

Agneta har gått in på Hemnet och sökt mer lantligt boende. Hon gör så ibland.

Själv har jag inga bekymmer med att bo som jag gör. Det är väl bara att lära grannarna att ”Så gör djur”. Eller?

Tass, tass från Ninka
p.s. Bilderna är kanske inte de bästa, men de är dasgfärska d.s.

Kommentarer

  • Ulrika Calmegård säger:

    Grattis!! Längtar tills vi ses!!

    Svar: Vi längtar också! men tiden rusar ju, så vi är snart där :)
    perroninka.blogg.se

    2013-02-05 | 19:54:52
  • Vanilla och Nathalie säger:

    Underbart skrivet!

    2013-02-05 | 23:04:16
    Bloggadress: http://vanillahildana.blogg.se
  • Margareta och Ginnis säger:

    Tjuriga grannar är tråkigt! Att vara sjuk är också tråkigt! Flytta ut på landet och bli friskare tycker jag. Tänk vad fort det går för hundarna att bli stora. Ginnis fyller 3 år om en månad. Jag fattar inget!

    Svar: Ja, och lyhört har vi också upptäckt att det är. Perros har ju inte dirkekt ljuddämpare p pipan heller :). Och visst är det som du säger: de blir stora fort. Alldeles för fort. Tiden, tiden ...
    perroninka.blogg.se

    2013-02-06 | 14:12:26
    Bloggadress: http://perroginnis.blogg.se
  • Petra Merci & Ester säger:

    Trist med grannar som är gnälliga :(
    Grattis till stora tjejen nu !
    Vi ses Kram Petra

    Svar: Hej Petra!ja, man blir väldigt "tassig" då. Längtar efter att ses. Senare i februari lättar arbetstrycket något.
    perroninka.blogg.se

    2013-02-09 | 12:49:14
    Bloggadress: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här: