perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Badbruden och badkrukan och alla andra.

Kategori: Allmänt

Träffar min ursprungskull och har kul!
19 maj 2013 H-kullträff Det finns söndagar och så finns det söndagar. Den här söndagen var en speciell en. Vi åkte bil och stannade någonstans i Enköpingstrakten. På ett näs. Med sjöutsikt. En av brorsorna – Sancho – har sin människokull där. Fina grejor. Massor av mark att kuta runt på och en megastor sjö. Först fick vi inspektera Sanchos hundkoja. Som inte gick av för hackor. Egen tasstvätt hade han. Blev lite avis, eftersom jag måste studsa upp och ner i ett badkar, varje gång jag sprättat loss i grus och lera. (Numer undslipper jag en lätt suck, hoppar i, får fötterna tvättade, och hoppar ur. Slipper således allt tjat och det eviga ”Hopp, hopp!”.) När vi bekantat oss med varandra, kom urmattarna Ulrika och Elina. Gissa om vi pep och tjoade. Precis som vanligt när de kommer. Minne som hundar har vi, förstår ni.
Sedan gick vi till megasjön och badade. Värst och mest badade Nilla. Bomben från bryggan gånger tusen. Gång på gång. Impressing.
Jag tyckte det räckte upp till magen. Agneta försökte med favoritbadbenet. Nilla fick hämta. Och så var det med det. Nilla åkte tidigt och det var synd, för brorsorna blev överdrivet intresserade av mig. Ulrika och Agneta fick gå emellan och till sist var det bara att hoppa in i bilburen. Varför ska killar vara så PÅ? Förr lekte vi ju bara, men nu alltså. Blä.
Sancho fattade tycke för mig, trots att han är min bror. Tyckte väl lite synd om mig ensam som jag var i buren.
Vink och blink från Nink.

Kommentarer

  • Petra Merci & Ester säger:

    Wow vilket ställe ! Låter och ser ut som att ni hade en toppendag .. Sin uppfödare glömmer man inte i första taget. En av de få gånger Merci blir superglad är när Helena kommer :)
    Kram på er Petra

    2013-05-22 | 22:38:56
    Bloggadress: http://www.nogg.se/lufsen
  • Vanilla och Nathalie säger:

    Bra bloggat som alltid Syrran ;) Roliga bilder också!

    2013-05-22 | 22:40:49
    Bloggadress: http://vanillahildana.blogg.se
  • Nacho säger:

    Underbart skrivet och härliga bilder! Synd att man "bara" är halvbror till gänget - hade gärna varit med :)

    2013-05-23 | 08:55:15
  • Margareta och Ginnis säger:

    Oj, så härligt med bad! Det tycker i alla fall Ginnis som inte tycker det räcker med att blöta tassarna. Just nu får han vänta eftersom det är ganska brant ner till bryggan och inte särskilt knävänligt.
    Härliga bilder!

    2013-05-30 | 16:48:06
    Bloggadress: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här: