perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Vargar och inställda aktiviteter

Kategori: Hundar

Här ser det ut som att jag har fått en pinne i halsen. Men det har jag inte.
2012-10-26 (fredag) Skulle ha blivit en rolig helg. Nu vet jag inte hur det blir. Agneta är yr. Tyvärr. Så det är avbokat hos BM:s hundtjänst. Ingen grundkurs med vardagslydnad blir det. Får försöka lyda lite i alla fall. Fast just nu har jag ingen lust. Jag retas. Kommer nästan ända fram. Sedan backar jag. Kopplet lattjar jag med mer än vanligt. Skitkul. Men det är det bara jag som tycker. Och vet ni vad som hände i dag? Jag kissade som vanligt på plätten utanför porten. Då gick en dam förbi och sade till Agneta att hon skulle plocka upp efter mig. Hur plockar man upp kisset? Någon som vet? Annars har det varit omväxlande full fart och lugnare än lugnt. Jag och mina perrokompisar har hittat ett hägn där vi kan ösa loss. Tjoho, vad vi öser! Trött och lerig blir man. Och kalldusch får man när man kommer hem. Jag har inga bra bilder från racerturerna i hägnet, men jag har några från landet förra söndagen. De får duga. Sten plåtade och Agneta plockade svamp. De sista innan frosten. Sist vill jag bara berätta att i Örebro har vi varg i innerstaden. Alldeles utanför knuten. Har inte bestämt om jag tycker det är spännande eller läskigt. Både och kanske.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Margareta och Ginnis säger:

    Så underbart pigg hon verkar lilla Ninka! Kul att läsa om hennes alla påhitt.
    Och NEJ! Jag vet inte hur man "plockar upp" kiss. Kanske lite hushållspapper haha! Tanter är inget att bry sig om!
    Hälsningar
    från en Tant

    Svar: Ja, får ta med en rulle hushållspapper och hoppas att tanten dyker upp igen :)hejsvejs från Ninka
    perroninka.blogg.se

    2012-11-06 | 19:30:22
    Bloggadress: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här: