perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Perroträff vill jag ha, helst varenda dag

Kategori: Allmänt

I dag var det Perroträff i ridhuset i Kvinnersta. Alla var där. Alla femton. Brun och beige och svart och vit. Sixten och jag åt hästskit. Nacho med tror jag. Vi fick prova rallylydnad. Kul! Träna att gå i utställningsring. Kul! Bäst var det när jag fick busa med Agneta och tugga i kopplet. Inga problem med garnityrvisning i dag. Varierar mina test av Agnetas tålamod. Hon ska härdas. I tre timmar höll vi på. Lekte och tränade, hoppade och busade. Som vanligt lekte jag mest med Sixten och Nacho. Man är väl familjekär. Agneta plåtade ingenting. När vi kommit hem och jag duschat av mig tre kilo hästdynga och manegeunderlag, slocknade jag knall och fall. Beviset ser ni ovan. Ninka

Kommentarer

  • Petra Merci & Ester säger:

    Det var så kul att ni kom och var med. Kul att se dej busa med Agneta,du har en riktig motor du fröken.
    Visningen av garnityret var ju inga problem alls , )
    Fortsätt att öva nu så kommer det att gå så bra i ramtiden. Kram på er :)

    Svar: Vi jobbar vidare mot nya höjder :D, och grunnar på nedväxling. Roligt att du/ni arrangerar träffarna. Så bra att träffa andra med likadana jyckar.
    perroninka.blogg.se

    2013-01-07 | 08:52:48
    Bloggadress: http://www.nogg.se/lufsen
  • Margareta och Ginnis säger:

    Läste i Petras blogg att ni var så många perrosar på träff. Jag instämmer! Jag skulle också vilja att ginnis fick träffa lekkamrater varje dag - och helst perrosar. Men nästa söndag blir vi i alla fall nio krulltottar här hemma!

    2013-01-13 | 14:36:05
    Bloggadress: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här: