perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Jul igen ...

Kategori: Allmänt

 
 
 
Jul 2012

Nu är det jul igen, fast för mig är det den första! De senaste två veckorna har varit stressiga. Inte för mig, fast jag har känt av det. Sten har jobbat dygnet runt och Agneta har haft en massa fuffens för sig i köket. Sådant som doftar och frestar. Jansson t.ex.
Pepparkakor och revbensspjäll. Däremellan har hon jobbat med annat också. Vid skrivbordet. Då ligger jag under det och tuggar på något. Om jag tuggar på mattan, får jag snabbt ett tuggben i käften.
 
 
På promenaderna har jag fångat upp en hel del snö, som jag sedan lagt i hallen. I förrgår var det rekord. Jag fick med mig en hel snölykta in i pälsen. Värsta bollarna alltså!
 

Promenaderna nuförtiden går till såhär: Agneta/Sten först och jag efter. De har så mycket idéer de där två. Konstigt nog så drar jag mindre när de gör så. Men jag gör vad jag kan för att ligga en noslängd före.
 
 
 
Av och till händer det att jag vill ruska i kopplet. Framförallt när jag gjort nummer två. Någon sorts lätthet infinner sig och jag får sådan lust att tugga och slita i påsen där tvåan ligger. Ännu har jag inte lyckats få hål på plasten. Jag tycker det är en skitkul lek. Agneta och Sten ogillar.
 

Under julen har jag fått vara i vardagsrummen. Jag är stor nu, och lyder oftast när det sägs till om ett och annat. Vet inte om jag tänker vara stor nästa månad också, men just nu är jag det. Har t.ex. inte kissat inne på ett bra tag.

Snart ska jag ställas ut. På My Dog i Götet. Det har jag aldrig varit med om tidigare. Behöver köpa öronrens och ett snyggt koppel. Svart tror jag det blir. Vill ju inte sticka ut för mycket när det är första gången. Hoppas jag träffar andra trevliga jyckar där. Gärna lekfulla och glada!

God fortsättning och gott nytt år med många feta märgben!

(fick ett på julafton, smask!)
((kom över en skumtomte också, fast den hann jag bara snaska lite på, innan den nitiska Agneta tvingade mig att spotta))

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    En liten hälsning från uppfödarU som tycker det är så kul att läsa bloggen :-) Lycka till i Götet. Hör av er efter hur det gick.

    2012-12-28 | 19:12:08

Kommentera inlägget här: