perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Föremål och skall

Kategori: Allmänt

27 juli 2012 Vi har som sagt snigelfart på nätet på landet. Nu är vi i stadslyan, för jag ska vaccineras. De senaste dagarna har det hänt mycket. Jag har varit i Grythyttan och besökt Carl-Jans gästgiveri. Det är ett bra pang! Hundar är tillåtna. Även i matsalen. Fast det var inte därför vi var där. Sten och Agneta och Eva som besökte oss, skulle se en utställning. Och vet ni vad? Där var det också hundtillåtet. Äkta mattor på golvet. Jättestora och tassvänliga. Men jag hade ingen lust med glaskonst och målningar. Stannade i foajen. I Grythyttan finns en kiosk med hemgjorda praliner och glass. De är också hundvänliga. Kioskägarna alltså. Inga förbudsskyltar där inte. Jag har varit ut med kanoten. Det var sådär, måste jag erkänna. Hade hellre hoppat i och badat. Blev en kort tur. Sedan har jag plockat svamp och blåbär. Mest vilande i mossan. Skulle jag inte gjort, om jag vetat hur många fästingar som hellre kravlade över på mig, än fortsatte sitt lugna liv i mossan. Sten och Agneta gör vad de kan för att befria mig från de rackarns kvalstern. Annars har jag badat lite till. Åtminstone till knäna. Skällt på sådant jag inte är van vid och varit vild och galen framåt kvällarna. En regnrock, en T-shirt från Grand Canyon och ett par hallonröda linneshorts. (Agnetas absoluta favoriter), har jag tuggat lite extra på. Icke populärt, men de håller god min och tröstar varandra med att jag är ju bara valp. Måste berätta att i skogarna där vi har vår lantlya, där finns det både varg, björn, grävling och en massa andra vildingar. När jag inte har annat för mig, skäller jag några skall inått skogen. Så de vet vem de har att göra med , om de skulle få för sig att hälsa på. Plötsligt har jag blivit extremt intresserad av allt! Ute är det ölburkar, fimpar, staniolpapper. Inne ouppackade väskor, tidskriftsamlare, mattfransar, tvättkorgen i rotting, soppåsen i hallen. You name it. Föremålsintresserad säger Agneta till mitt försvar. Men jag ser nog att hon blir l-i-t-e irriterad ibland. Fast då tittar jag på henne med mina mest oskyldiga nästan svarta ögon och så är jag lika älskad som någonsin förr. Några bilder på mig när jag vaktar och när Simon är med mig vid stranden. Lite annat också. På väg in i bästa kotteriet. Lyxdass bland rosenbuskar. Fri tillgång till dryck. Bara att välja färg och form!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: