perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

4 juli 2012

Kategori: Allmänt

 

 

 

 

 

 

4 juli 2012

Människokullen var det ja. I onsdags, 4 juli, kom Simon och Love. De är mina närmaste tillsammans med Ebba och Anna. Ungefär som kullsyskon. Kom gjorde också Simone, som är barn till Anna och barnbarn till Agneta. Då blev det liv i luckan! Alla skulle gosa och krama och leka. Och Simone hade en piptiger med sig. WOW! Gissa om jag blev uppspelt! Agneta har sagt att den får jag bara leka med någon gång ibland. Synd, för den piggade upp mig rejält. Jag kände verkligen hur jag fick kontakt med det vilda i mig. Tog några rejäla varv i buren – min minilya – krafsade loss på diverse tidningar på golvet och tuggade i mig lite wellpapp. Ja, ni vet väl hur det kan bli när man känner livslusten rinna till!? Man bara vill brista ut i skall och yl och alla möjliga urljud.

 

Simon och Love och en som är trevlig, men ingen i kullen direkt, Petter, tog kanoten och paddlade i väg. När de kom tillbaka hade de fångat en STOR abborre. Vi grillade den. Grillen doftar himmelskt, men jag får hålla mig borta. Orättvist. Och inte fick jag någon abborre heller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: