perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Sådant som händer

Kategori: Allmänt


25 augusti lördag 2012

När man är valp, händer något hela tiden. Senaste veckan har jag sett till att det hänt Agneta en hel del. Man vill väl liva upp livet. Inte alltid det blir hellivat.

I början av veckan fick vi bråttom ut, så Agneta bar mig. Det blev skott i ryggen det! Sedan hade hon jobbmöte på lantlyan. Gissa om jag vallade jobbarkompisarna! Jag gav mig inte förens alla stod i samlad tropp.

När de åkte, vallade jag också. Det blev en näradöden upplevelse. Sade Agneta efteråt. Jag bara sprang lite nerför grusvägen mot stora landsvägen. Ville ha tillbaka folket. Himla sätt att dra i väg i bilen, när jag fått ihop alla.

Agneta hoppade och skrek så jag blev tvungen att vända. Undrade såklart om hon hade ont på fler ställen.

Från nu är det fler kompostgaller framför grinden. Dubbla hinder liksom.

Dagen efter vallningsincidenten, skulle vi ut i skogen. Jag hade ingen lust att gå genom den där barrikaderingen. Trots att det fixades en lucka så jag kunde komma ut.

Agneta gick ut och kallade på mig. Lockade och pockade. Tänkte: Okey då! Och flög ut och tänkte mig neråt landsvägen. Då flög Agneta också och hamnade tvärs över grusvägen och fångade upp kopplet. Efter det har hon ont i knäna. Blåa med blod.

Annars är det som vanligt. Lite fram och tillbaka mellan mina lyor. Och i går kväll ett lyxbad med ett superhundschampo som det stod Milk & Honey på.



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: