perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Handskar och färskfoder

Kategori: Allmänt

3/9 2012
Mina tänder står åt alla håll. De nya kommer fast de gamla inte trillat ut. Himla massa tänder just nu. Jag biter på allt. Hela tiden. Och kliar mig i ansiktet. Antagligen kliar det när nya tänder ska fram. Jag kliar på ryggen också. Där har jag småblemmor som det smörjs och donas med. Alsolsprit luktar bläk.
Jag når upp överallt. Inte alltid populärt. När det någon gång är dåligt med tid för mig, hittar jag på både det ena och det andra. Jag är uppfinningsrik. I kväll gick jag över någon gräns. Att skinnhandskar ska vara så märkvärdiga! Handskar som handskar.
Hon som är matte, Agneta alltså, blev direkt otrevlig. Tjurig. Jag blev utvisad och fick inte vara med när hon jobbade. Fast det var nog mer för att jag gillade mattan i hennes rum. Mattan var godare än alla mina leksaker tillsammans. Väl doftmarinerad röllakan från 60-talet med signatur och allt. Jummi.
Det där med ensamhetsträning fortsätter. En stund varje dag är jag solokvist. Då passar jag på att sova, så jag kan vara pigg och alert när Sten och Agneta är hemma.
På bilderna ser ni hur jag närmar mig klotången. Vi har tagit en kloklippningslektion. Det var dyrt, men lärorikt. Jag uppförde mig exemplariskt. Kursledaren kunde inte fatta att det skulle vara något bekymmer med mina klor. Agneta fick då ett besynnerligt uttryck i ansiktet. Som om hon var av annan åsikt. Annars växer jag och frodas. Har passerat 11 kilo för någon vecka sedan. Behöver inte vara rädd för att falla ur. Har fått ett mål utbytt mot mumsigt färskfoder. Varför finns det torrfoder när man kan käka färskfoder? Och på onsdag blir jag fyra månader. Tårta av färskfoder och tuggvänliga ballonger vill jag ha!!! P.S. Folk stannar hela tiden och säger att jag är bland det sötaste de sett! D.S.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: