perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Gran och hunddagis

Kategori: Allmänt

Alltså. I går var det julgransplundring. Jag gick in i granen och kom ut med alla barr i pälsen. Agneta och Sten tog bort hela trädet. Monterade ner det i småbitar. I kväll, när det var tv-mys, saknade jag granen. Skällde och skällde. Men den kom inte tillbaka. Skällde gjorde jag också på lampan i trapphuset. Den har funnits där jämt. Men nu tycker jag att den är läskig. På måndag börjar jag hunddagis. Det var oplanerat, men Agneta säger att hon fått mer jobb än hon vill ha, men mindre än hon behöver. Konstigt. Jag tror hon menar att hon hellre promenerar med mig i Stadsparken och tänker på ditten och datten som hon kan ha användning av. Sådant är trevligt, säger hon, men man blir inte speciellt rik av det. Och hunddagis blir det två dagar i veckan. I ett stort hus med jordbruksverkets alla mått på rätt ställe. Massa kubik för varje hund. Första vecka ska jag vara där varje dag. Det blir skoj! Agneta är av annan åsikt. Hon tror inte att hundmänniskor med kunskap och erfarenhet förstår sig på en så komplicerad tjej som hon anser att jag är. LOL, jag säger bara LOL. Berättar hur det gått. Om en vecka eller två, tills dess: Dubbel tass på er Ninka

Kommentarer


Kommentera inlägget här: