perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Det frestar på att vara en aktiv perro!

Kategori: Allmänt

20120918 (tisdag) Det flängs och fars. Jag har varit på sommarstugebesök. I söndags, hos Stens syster och svåger. Fick rostbiff. Jummi. Blev törstig. Sprang som tusan i öppen terräng. Sjö fanns det också. Kallt. I går var vi och hälsade på Agnetas systerdotter med familj. Saga drog en fästing på mig. Den satt nästan i ögat. Hon var duktig. Fästing fastnade säkert på mig i söndags när jag fick kuta fritt på ett ändlöst kalhygge. Inkallning tränades och jag kom som ett skott. Tack vare korvsnuttar. Vad ska man annars komma för? Alldeles för många katter hemma hos dem. Jag satt i bilen när de fikade. Inte katterna, men människorna. Pep ingenting. Skällde inte heller. Bakluckan stod öppen så jag hade full koll. Sedan åkte vi till Eva. Där fick jag min lunch och sen sov jag i ett hörn. Funkade. Något slags möte hade de, Agneta och Eva. Åt charkuterivaror som doftade gott. Torrfoder erbjöds mig. Fick duga. Schampobad i badkaret på kvällen. Jag tröttnade efter fem minuter. Schampot skulle sitta i i tio. Halt var det i karet. Agneta blev halvblöt. Och så i dag då. Upp med tuppen och långrastning innan förmiddagsslummern. Klart man blir förvirrad! In i bilen och hem till Merci, Esther och Petra. Där tvingade de ner mig i källaren och satte mig på ett bord. Sedan var det ett durrande och fixande i över två timmar. Trim. Gick väl an med kroppen. Ansiktet tyckte jag de kunde skippa. Tassarna var inte skönt det heller. Men jag orkade inte protestera. De var två mot en. Fegt!


När Petra var nästan klar, låg halva jag på golvet i en hög. Merci och Esther kom in och skällde på högen. Det har jag full förståelse för. Vem kan lita på en päls utan hund?
Har lite kvar att jobba med. Ett par tussar här och där. Kanske, kanske låter jag Agneta och Sten klippa bort dem. Har inte bestämt mig än. Ska sova på saken för jag är jättetrött efter alla äventyr.

Kommentarer

  • Ulrika Calmegård säger:

    Åh, äntligen bildbevis :-) Så fint och stilla hon verkar sitta på bordet! Och så fin tjej därunder.. Lite kattlik svans rakt upp :-)

    Svar: Vi har verkligen försökt få till en snygg ståbild. Men rackarns vad hon skuttar till så snart jag fått skärpa :).
    perroninka.blogg.se

    2012-09-18 | 22:09:33
    Bloggadress: http://calmigos.se
  • i-c säger:

    Whaow, vilken fin hund och tilliks blogg!
    Vad är det för liten akryltomte ni har ? Känner inte igen rasen, vare sig klippt eller oklippt.
    Jag längtar tills att vi kan ha hund igen. Tycker livet är som lite halvt utan...

    Svar: Hon är en Perro :) alltså en Perro d Aqua Espanol. Spansk vattenhund. Mycket trevlig liten tjej :)! Vad roligt att du läser bloggen!!
    perroninka.blogg.se

    2012-09-18 | 22:25:01

Kommentera inlägget här: