perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Foppatofflor och morgonrockar

Kategori: Allmänt

11 juli Är tillbaka på landet sedan i förrgår. Staden var väl okey, men det är friare här. Innan vi drog från stadslyan, torkade jag golv med Agneta. Köksgolvet och hallen. Agneta tyckte det behövdes. Jag hade tassat runt en del. Vi har från nu ett system, Agneta och jag. Tre trasor i hinken. Jag tar en och sen byter vi efter ett tag. Man kan ju inte ha samma trasa jämt! Golven blev hyfsat bra. När det var klart, körde jag lite vattenlek. Men bara lite. Sedan duschade vi. Ja, det var Agneta som började och jag tyckte det verkade intressant, så jag klev in i duschen jag med. Innan allt golvtork hade vi gjort parken. Oskarsparken. Vägen går tätt intill. Och just när vi skulle gå över, kom ambulansen. Gul, ful och lät vedervärdigt. Vad har man tassar till? Jo, att hålla för öronen när ambulansen ylar! Så det gjorde jag. ”Hem” är ett fint ord. När Sten eller Agneta säger ”hem”, då blir det fart på mig. Att korsa övergångsstället på väg mot parken går tröööögt. Att korsa vägen från parken, går lätt som en plätt och dessutom snabbt. Nu är vi som sagt tillbaka på landet och Ebba har varit här. Jag gillar Ebba. Sedan hon var här förra gången, har jag kollat in hennes korg varenda kväll. Det kändes normalt när hon låg i sin korg igen. Jag har börjat ligga under Agnetas- och Ebbas korgar. Agneta har upptäckt att jag har ett stort intresse för sladdar och utanpåliggande el, som finns i sommarhuset. Jag överhörde ett samtal mellan Sten och Agneta, och de viskade om att de kanske skulle ha mig i buren i sovrummet på natten. Vi får väl se hur det blir med det. Hm. Jag har oanade röstresurser att ta till när det behövs. Annars är det väl som vanligt. Jag fortsätter träna tuggytorna och leka skoaffär. De jag bor med tycker inte alltid det är en så rolig lek. Speciellt inte tidigt på morgonen då de släpar runt i regntyngt gräs med fötterna i färgglada Foppatofflor och morgonrockarna fladdrande runt benen. Foppatofflor är min favoritsko. Alla kategorier. De är lätta, har tuggmotstånd och alla här använder dem hela tiden. Alltså luktar de gott också. Och i svinottan är jag som piggast och då vill jag handla Foppatofflor och dansa med morgonrockar. Gick nog över någon gräns i dag igen. Agneta lät värre än ambulansen. Får nog ta det lugnt med Foppa och morgonrocken. På ”lära mig” listan finns nu flera kul grejer. Jag kan sitta. I köket. Jag kan leta minibitar med leverpastej som Sten och Agneta placerat ut vid stolsbenen och jag blir bättre och bättre på att fixa intimhygienen. Det går framåt och på fredag blir jag tio veckor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: