perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Sele och pioner

Kategori: Allmänt

18 juli
Jag blir elva veckor på fredag och nu är jag Wild & Crazy! Vi är högst tillfälligt i stadslyan. Agneta och Sten ska på Norah Jones i Dalhalla och Ebba ska vara hemma hos mig.

I dag fick jag ett nytt koppel, en sele. Vi fick hjälp att prova ut den. Den var rolig! När vi gick promenad i parken, lekte jag häst och hade halsdelen som träns. Agneta verkade inte tycka att det var roligt ☹. Ju mer hon försökte få mig att sluta leka häst, desto mer ville jag fortsätta.

Jag såg att hon letade på nätet efter bra METODER för att få söta perrotöser att sluta leka häst. Nu har jag mitt fina röda koppel istället. Det duger bra, tycker jag.

Nu ska jag snart ta med Agneta på en kvällstur i parken. Har inte bestämt än om jag ska tokrusa efter kajor, nafsa i byxbenen eller snabbt göra det jag ska och sedan ta hissen upp till femman och få mig en skål majsvälling.

Jo, i går plockade jag pioner. Har floristambitioner. Sten tog några bilder!


Kommentarer

  • Margareta och Ginnis säger:

    Kul att läsa om er lilla perro! Jag gillar också pioner men tyvärr är de öberblommade här i Blekinge. När vår 2-åriga Ginnis var valp försökte han både plocka blommor i trädgården men också dra upp buskar. Det har gått över.
    Lycka till med er lilla perro!
    Margareta

    Svar: Tack för lyckönskning! Ja det är full fart och mycket blomnosande. Nu har hon börjat intressera sig för rosorna. Lite mer tricky, sticky :-). Bästa hälsningar Agneta och Ninka
    perroninka.blogg.se

    2012-07-19 | 13:58:02
    Bloggadress: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här: