perroninka.blogg.se

Om att bli med hund.

Tre månader och en dag

Kategori: Allmänt

6 augusti (måndag) 2012 Jag blev tre månader i går och det har jag firat genom att gräva i jordgetingboet. Tur för getingarna att de redan flyttat. Underbart är kort. Agneta lade ett kompostgaller över hålet. Sten mätte mankhöjden, och jag är 35 centimeter. Vikten vet jag inte exakt. Vem bryr sig på sommaren? Men jag tror jag väger dryga åtta kilo. Agneta tycker jag blir tyngre och tyngre. Jag märker det på henne, när hon bär ner mig för trappen på morgnarna. OK, jag kan gå själv, men det är som att benen är lite trötta vid 04.30. Får kolla vikten på badrumsvågen i statslyan. Vi ska dit i morgon. Jag har träffat ännu fler nya människor och hundar. För några dagar sedan var vi i Nora. Igen. Tre trevliga pudeltjejer, en jättegammal slö spaniel och en skällig liten sort i ett flera meter långt koppel. Den gillade inte svarta hundar. Synd! Annars har den kunnat få hälsa på mig, och jag är hur snäll som helst. I alla fall dagtid och när jag träffar obekanta på två- och fyra ben. Av någon outgrundlig anledning, doftar det bättre från matbordet än från min matskål. Häromdagen tänkte jag sätta mig på en stol jag också. Det fick jag inte. Allting är av intresse. Humlor eller plastdetaljer. Det kvittar. Titta eller tugga på. Väldigt lite intrese har jag för nageltången. VILL INTE KLIPPA KLORNA. Måste tyvärr :-( Som ni förstår är det fullt upp. Bara nattmörkret får mig att sova flera timmar i sträck. I dag sågar grannen sly. Boring! Låter alldeles för mycket. Ligger hellre under köksbordet och värmer fötterna på Agneta. När det blir tyst och lugnt i trädgården ska vi leka vidare med mina leksaker som är gömda i röda plastkoner. Inte som leverpastejsök, men det funkar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: